1402-06-22 00:05
493
0
86445
یادی از شهدا؛

پسر نانوایی که در راه خدا کم‌فروشی نکرد

شهید «غفور رضوی» پسر نانوایی بود که وقتی دشمن به این مرز و بوم حمله کرد به ندای امام انقلاب لبیک گفت و راهی جبهه‌های حق شد و باخدا معامله کرد.

 به گزارش گلستان ما؛ شهید غفور رضوی، شانزدهم تیر ۱۳۴۰ در شهرستان بندر ترکمن به دنیا آمد.

 پدرش عیسی، نانوا بود و مادرش مریم نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. به‌عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. هفتم اردیبهشت ۱۳۶۶ با سمت تک‌تیرانداز در سلیمانیه عراق بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شکم، شهید شد. مزار وی در گلزار شهدای بهشت فاطمه زادگاهش واقع است.

 خاطره‌ای به نقل از دوست و هم‌رزم شهید رضوی

 شهید رضوی در راستای دفاع از آب‌وخاک و سرزمین خویش به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفت و در این راه از نثار جان خویش نترسید و معامله با خدای متعال را برگزید تا در ردیف مجاهدان راه خدا قرار گیرد.

 او فردی دلسوز و مهربان و صمیمی بود که علاقه داشت تا به همه کمک کند. هرگز تاب دیدن ناراحتی هیچ‌کس را نداشت. او علی‌رغم سن کمش و با اینکه نوجوانی بیش نبود، تشخیص داد که در زمانی که دشمن به مرزهای این مملکت هجوم آورده است و همه مسئولیت دفاع را بر عهده دارند، او از این مسئولیت فرار نکرد و بسیج را به‌عنوان تشکیلاتی در خدمت به اسلام و انقلاب برگزید تا افتخار بسیجی بودن برای همیشه نصیبش گردد. تمام مالکیت او از زندگی ساک دستی بود که در آن یک‌دست لباس خاکی بسیجی، دو پیراهن، یک شلوار، یک جانماز کوچک، یک تسبیح و لوازم شخصی‌اش بود. خوش به حالش که چه سبک‌بار به‌سوی خداوند پر گشود./ نویدشاهد

 انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.